2009. május 31., vasárnap

Örök Telihold 12. fejezet - Kíváncsiság 2.


Twilight Fanficiton
Örök Telihold

12.fejezet- Kíváncsiság 2.

Jasper behunyta csodás, szigorú szemeit és sátort formált jéghideg ujjaival. Ezernyi apró, ezüst sebet láttam bőrén. Hányan próbáltak már megölni Jasper? Milyen erővel bírsz, hogy mindezt túlélted?
Lassan kinyitotta szemeit és tekintete azonnal az enyémre talált.
"Megengedsz nekem két kérdést?"
"Akár hármat is."
Ne húzd az időt Jazz. Érzed, milyen nyugtalan vagyok, ne kínozz...

"Ki volt az a mester akit emlegettél? Hiszen mindannyian láthattuk, hogyan is harcolsz. Emmett legyőzéséhez nem elég a nyers fizika erőd. A technikádra lennék kíváncsi."
"Szökésem előtt körülbelül 25 évig tanultam ezt a technikát, amit kifejezetten a számomra alkottak meg és kifejezetten egyfajta ellenség ellen."
"Miféle ellenség?"
Sethre és Jacobra pillantottam, rettegve.

"Emlékszel még, hogy hogy reagáltam amikor először találkoztunk Jacobbal? És Embryvel?"

Jacob olyan fejet vágott, mint akit péklapáttal vágtak tarkón. A csend teli volt feszültséggel, elkalandozott gondolatokkal.

Seth nem nézett rám. Tudtam. Túlbecsültem az érzéseit.

"Ha ez számít,"-kezdtem kissé remegő, halk hangon- "soha nem öltem ezzel a technikával."
Jasper továbbra is mélységes nyugalommal, bölcs szemekkel figyelt. Alicere néztem segítségért esedezve, de Jasper megtörte a csendet.

"A másik kérdésre még nem adtál választ."
Nem utáltok még eléggé? Kétségbeesésemben sírva nyöszörögtem volna a padlón.
"Caius." suttogtam lecsukott pillákkal, mintha magának az ördögnek gyűlöletes neve szűrődne ki ajkaim között.
Valaki nyugalmat erőltetett rám. Köszönöm Jasper.

Ettől féltem. Féltem? Rettegtem. A kérdések végére sem érünk, előbb kidobnak az otthonukból, Seth se szeret már, Alice és Emmett is undorodik tőlem.

"Ne légy már ilyen ostoba!" Edward hirtelen jött ingerült mordulása úgy ért, akár egy váratlan villámcsapás.
"Mindenki takargat valamit a múltjából." Esme hangja lágy és megértő volt. Hogy képes valaki ennyire szeretni?

Drága Esme.

"Ez tényleg nem jelent semmit." Bella hangja hasonló érzelmekkel volt tele mint Esmeé.

Mivel érdemeltem ki ennyi szeretetet?

Jacob mélyről jövő, karcos morgást hallatott.
"Ha jól értettem, téged vérfarkasok ellen képzett egy olyan olasz fickó." Arca összpontosításról árulkodott.
"Igen." Tehát egy lény unszimpátiáját sikerült kivívnom. És ha Jacob utál és el fog kerülni, Seth is követni fogja. Látom Jacobon, hogy született alfa.

De Jacob felderült.

Olyan lehetetlenül viselkednek ezek a vérfarkasok. Ki érti őket? Minden épeszű bundás négylábú a teremben utálna. Ez meg vigyorog.

"Király." Éreztem, ahogy az arcomra kiül a megrökönyödés. Jobban teszem, ha figyelmen kívül hagyom Jacob megjegyzéseit. Teljesen összezavar. Vagy épp ez a célja?

"Nem utáltok?" kérdeztem szinte rosszallóan. Fel voltam rá készülve- vagy legalábbis ezzel áltattam magam-hogy rövidúton kidobnak innen. Erre ők teljesen másképp reagálnak.

"Ostoba"- hallottam Edward dallamos búgását.
"Már mondtad."
"De ha egyszer ilyen gondolataid vannak."

Kedves Edward! Ha nem hallgatóznál folyton a fejemben, esetleg megkímélhetnéd magad- mint már mondtad-ostoba gondolataimtól. Tehát a jövőben ha lennél szíves...
Gondoltaimat megspékeltem némi dühödt fújtatással és gyilkos pillantással.

De Edward csak nevetett.
"Sajnálom, de túlontúl szórakoztató."
Örülök, hogy legalább te jól mulatsz. Dühöngtem magamban, de nem tudtam elfojtani felszínre törő mosolyom.

Edward a szertelenebbik húgára pillantott.

"Szeretsz engem Emmeline?"- Alice hangja gyermeki izgalomtól volt meleg.
"Hát, hogy a fenébe ne."-bukott ki belőlem a válasz, bár Alice cinkos mosolya láttán kezdtem kissé kételkedni, hogy nem tervelt ki valami cseppet sem helyénvalót, amire épp most készül rávenni. Mintha a halálos ítéletemet írtam volna alá.

"Akkor ugye utazgatsz majd velem?"
"Persze Alice." Csak ennyi? Rám hoztad a frászt. Hogy képes egy ilyen apró, törékeny lény ennyi félelemet kicsalni belőlem?

"Elmondod hol jártál már?"
"Nem túl hosszú a lista. Volterrában születtem és jó darabig ott is éltem, bár volt pár szökésem, pár évig sikeresen bujkáltam Belgiumban, majd Angliába szöktem."
"Megjegyeztem. Most úgyis Afrikába vágyom."
"Na de Alice. A nap!" hallottam Bella ijedt hangját, amihez csatlakozott Esme hirtelen felerősödött szuszogása és Rosalie elkerekedett szemei, Emmett elismerő ciccentése.

"Nem lehet akadály." Alice hangja mindenkit meggyőzött. Már van terve.

Jacob elmélázva bámulta Alicet, bár biztos voltam benne, hogy nem látja. Pedig kíváncsi vagyok az ő kérdésére. Valaki megrúghatta az asztal alatt, mert egy tompa puffanás- talán sípcsontrúgás?- után visszatért a valóságba egy fájdalmas nyögéssel.

Hatalmas sötétbarna szemeivel egyenesen a szemembe nézett.

"Megtanítanád nekünk a technikád lényegét? Kíváncsi vagyok rá, tényleg olyan hatásos-e."
Két levegővételnyi szünet után folytatta.
"És arra is kíváncsi vagyok, hogy az olaszok" - itt érezni lehetett, hogy elnyom valami csípős sértést-"hogy látnak minket."
"Mármint a kutyákat." Pillantott lenézően Jacobra Rose.
Inkább ne menjünk bele, hogy ezek a kutyák tulajdonképpen az én családom is.
"Cicababa ellen nincs valami technikád?"
"Vödör víz."
"Kivel vagy Emmeline?" hallottam Rosalie felszisszenését.
"Én Svájc vagyok."
Rosalie és Jake egyszerre szisszent és horkant fel.

"Bella?" kérdeztem csilingelően nevetve.
"Az édesapádra és az édesanyádra lennék kíváncsi. Meg tulajdonképpen a gyermekkorodra."

A jókedvem egyből lelohadt. Bella rátapintott a témára, amiről egyáltalán nem akartam beszélni. Ha már itt tartunk gondolni sem akartam rá. Főleg azért sem, mert tulajdonképpen ez volt a buta kirohanásom okozója.

"Ha nem akarsz róla beszélni megértem."
"Megígértem. Nem?" De halvány mosolyom és remegő hangom úgy tűnt, nem győzte meg.
"Tehát most értünk a probléma gyökeréhez." Edward hangja olyan tisztán és határozottan csengett, hogy összezuhanni készülő világomban szinte földrengésként hatott.

Seth gyengéden megcirógatta a kezem. Hát mégis szeret?

Mély levegőt vettem, bár semmi szükségem nem volt rá, és mégis.

"Anyám quileute indián volt. Apám vámpír. Őt nem ismertem."

Itt tartottam egy Jacob- lélegzetvételnyi szünetet.

"Mint az várható volt, anyám belehalt a szülésbe. Gyönyörű nő volt, ember létére. Csodás hangja volt. Emlékszem minden szóra amit kiejtett. Halála után, pár nappal egy ismeretlen vámpír talált rám, aki úgy döntött a Volturi elé visz."

Újabb levegővétel.

"A tehetségem miatt Aro rögtön a szárnyai alá vett. De amint kiderül, hogy ki az anyám, Caius új lehetőségeket látott bennem. Valamiféle beteges félelemtől hajtva nevelt fel, taníttatott és dolgoztatta ki velem a tökéletes technikát, amivel bármilyen vérfarkast legyőzhetek. Aro tanított a képességem használatára, Marcus az alapvető műveltségre, Caius pedig a harci technikákra. Többször is megpróbáltam elszökni, mert nem mondanám, hogy kíméletesen tanított volna. Mármint Caius. Aro és főleg Marcus rendkívül kedvesek és türelmesek voltak. Aro természetesen az erőmet akarta maga mellett tudni. Marcus a mai napig nem tudom miért volt velem kedves."

Egy teljes percig csak a farkasok szívverését hallottam.
Úgy tűnt elég információt adtam magamról, mert Edward vette át a szót.
Reméltem megértették a kirohanásom okát. Hiszen most jöttem csak rá, hogy Caius milyen fegyverként nézhetett rám, pedig én szinte apámként rajongtam érte. És csak álmodhattam róla, hogy nem jön értem.

"Te csak most álltál át egy vegetáriánus életmódra, ha jól sejtem."
"Igen."
"De a szemed mégsem vörös. Ez a félvérsége miatt van?"
Megráztam a fejem. "Mikor rájöttem, hogy az emberi étel is ugyanolyan megfelelő, minimalizáltam a gyilkolást."
"Minimalizáltad?"
"Egy évben egy vagy kettő, többnyire beteg vagy bűnös emberek. Nem mintha kibúvót keresnék. Gyilkos vagyok." Hangom hidegen csengett az utolsó szavaknál, élettelenül.
"Attól függetlenül igazán figyelemreméltó a próbálkozásod." Carlisle hangja komoly volt, de igen erős késztetést győztem le, nehogy epésen fölnevessek. Éreztem, hogy komolyan gondolja, de ettől még nem tekintettem magamra másként.

"Seth?"
"Igen?"
"Te nem akarsz kérdezni?"
"Nem tudtam, hogy én is kérdezhetek."
"Bolond kölyök. Te kérdezhetsz csak igazán."
Egy örökkévalóságnak tűnő pillanat múltán szólalt meg elbűvölő hangján.
Egész hátralévő életem során hallgattam volna ezt a mennyei hangot.
"Az édesanyád nevére lennék kíváncsi."
"Az anyám nevére?"
"Azt szeretném tudni, hogy a falkában kinek a rokona vagy."

Rokon? Nekem? Lehet, hogy élnek rokonaim? Kissé beleremegtem a gondolatba.

"Elég lenne a családnév is." Pillantása fürkésző volt. Mintha minden rezdülésemet ismerni szeretné. Mintha az elevenembe látna.

"Ha jól emlékszem Ateara. Igen Ateara."
Seth boldogan fújt egyet. Megkönnyebbült? De mitől félt?

"Hé! Akkor Quil a rokonod!"
Már megint ez a Quil, aki örült annak, hogy farkas, legalábbis Seth ezt mondta. Hát ez sajnos nem családi vonás.
"Várjunk csak! Akkor én is! Quil a másodunokatestvérem!" Jacob arca egészen felvillanyozódott.
Nem tudom örüljek-e ilyen lökött rokonnak? De ismét bevethettem a legelbűvölőbb mosolyom.
"Mielőbb szeretnék Quillal is találkozni."
"Rendben. Repesni fog az örömtől." Seth hangja furcsán morcos volt.
Mit követtem el már megint?

"De előbb... Carlisle?"
"Igen." Összeszorította szépívű szemöldökeit. Biztos voltam benne, hogy a kérdése tényleg érdekes lesz. "A képességedről szeretnék tudni."

"Ó." Biztos voltam benne, hogy valaki rákérdez majd. Kezdtem kétségbeesni, hogy senki sem kíváncsi rá, de Carlisle ezek szerint igen. Talán Edward épp ezért nem kérdezte meg. Tőle számítottam rá. Edwardra pillantottam. Némán bólintott.
Csaló. Az összes kérdésedre választ kaptál.
Válasza csupán egy szemkápráztató mosoly volt.

"Azt kell, hogy kérdezzem, mondjam vagy mutassam?" Hangom meglepően cinkos volt, mosolyom a teljes fogsorom megmutatta. Láttam, ahogy Emmett ugyancsak hasonlóan vigyorog. Edward mohón tekintett rám, de nem adtam meg neki az élvezetet, hogy a képességemre gondoljak. Esme Carlisle arcát fürkészte, Seth pedig gyengéden simogatta tovább a kezemet. Jacob közelebb hajolt felém, mintha azzal is hamarabb hallaná meg válaszom. Rosalie továbbra is úgy festett mint egy valódi dáma, némi izgalommal a szemében. Bella szemeiben különös fény csillant. Egyedül Jasper tűnt nyugodtnak.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt .Örülök,hogy végre lett egy kis időd. Remélem a vizsgáid sikrültek :)

    VálaszTörlés
  2. szia eszméletlenül tetszik nagyonügyes vagy imádom Seth-et..XDDD és a fejezetet is..várom az újat...Üdv:Zsani

    VálaszTörlés
  3. szia! Én is remélem, hogy jól sikerültek a vizsgáig. Ez a fejezet is nagyon tetszett. Az oldalam pedig lassan ki fog lyukadni, mert még mindig nem tudom mi a képessége :( Remélem hamar jön a következő fejezet :)

    VálaszTörlés
  4. Lehet, h aki kíváncsi, hamar megöregszik, de akkor korai öregségem a te lelkeden fog száradni! :-)
    Alig várom a folytatást, és remélem, a vizsgáid jól sikerültek.
    Puszi

    VálaszTörlés